Flytt!

I lördags var det full rulle hela dagen. Drog upp Serkan ur sängen vid 10 snåret så att vi kunde fixa det sista innan mamma och pappa kom för att ta hem mina grejer till Björkö. När dom väl hade kommit hit var allt klart på ca en timma. Får allt säga att vi gjorde det himla bra tillsammans och det e skönt med rediga män som kan bära tunga saker :)
Jag pressade in mig i framsätet i mammas knä för att få skjuts ut till systemet innan det han att stänga och mamma och pappa började sin långa resa hem igen. Jag är oerhört tacksam för all hjälp jag alltid får av mina snälla föräldrar.
Väl tillbaka på minerva igen efter lite mat i magen tog vi oss en siesta (skönt) innan det var dags för att röja iordning lite i rummet och fixa sig själv inför kvällens utflyttningsfest!
Blev i slutändan en riktigt rolig kväll med mycket folk.
Jag har tyvärr tappat bort min sladd till kameran så det blir inga bilder än, men jag hoppas verkligen att jag hittar den hemma på Björkö sen bland alla grejerna.

Idag har jag och Serkan vart på utkiken och lunchat (buffe). Vi var inställda på mexicansk mat, men fick svensk höstlunch istället. Det blir så konstigt när man verkligen vill och något och är inställd på det sen så får man något annat, då spelar det nästan ingen roll hur god den nya maten är för det va ju inte alls vad man skulle ha.
Så utkiken får minustpoäng för att dom inte hade bytt menyn på internet.

Imorgon blir det flyttstäd, suck. Det är då man av få gånger verkligen är glad över att man bor på ett litet ställe.
Så det kommer väl förhoppningsvis inte ta allt för lång tid.

Tristan!

Mys med lill triss

Sötast!

Tristan fick en tröja av mig som jag tyckte passa in :)

Helgen i götet!

Förra helgen med Cecilia i götet blev kanon trevlig :) bra väder, gott humör och trevligt sällskap!
Vi strosade runt en hel del, men gick även på museum (Nostalgicum 50, 60-tals museum), åkte paddan och shoppade!
här är några bilder:

Men jag han även med att bruncha med mina gamla kompisar

vilkets så klart va himla kul, det får bli skärpning med att träffas mer ofta nu när jag kommer att tillbringa mer tid hemma.

Han även med att träffa lill Triss  (som fyller ett år idag!) och Vanja med, gud va man saknar dom när man inte har dom omkring sig.
(bilder kommer sen, dom e på min dator)

Nu börjar utflyttningsfesten här i k-na så jag ska vara lite trevlig mot våra gäster istället för att sitta här!

Road trip i bilder!

vi och bilen som tog oss överallt!

Havets hus, Lysekil

Nordens Ark

Nordens Ark (jag lovar det är ett levande djur)

Läckö Slott

Museum på Karlsborgs fästning

Chokladfest i Askersund

Askersund, vi tog tåget till chokladfabriken

Örebro upplevelsebad, Serkan i full fart i strömmen

Örebro upplevelsebad

Gränna, polkagristillverkning

Ullared, gekås

road trip!

Jag och Serkan kom hem från vår rundtur med bilen i måndags. Det har vart jätte trevligt!

Vi började med att åka till Hvets hus i Lysekil, det va mindre än vad jag kom ihåg, men det kan ju vara för att jag har blivit större med :) Efter Havets hus åkte vi till Nordens Ark och kollade på djuren, riktigt häftigt med tigern framför allt. Vi han inte så mycket mer denna dagen så vi åkte till en camping i Lidköpingstrakterna. Dagen efter blev det en tur till Läckö slott, vilket jag tyckte va bra och Serkan tyckte det va mindre bra (dom hade inte guidningen på eng). Vi hade svårt att bestämma oss vart vi skulle efter Läckö slott men efter mycket om och men hamnade vi på en camping i Karlsborg där vi satt och drack öl och snackade med några från irland, england och ungern tror jag det var. Dagen efter tog vi oss en tur till Karlsborgsfästning, vilket inte alls var som jag hade tänkt mig, så jag tyckte det var mindra bra medans Serkan föredrog detta istället för slotet. Färden gick sen vidare mot Örebro där vi bode på ett jätte fint hostel mitt i stan. Vi gick på bio på kvällen och kollade på the uggly truth, den var verkligen sevärd, gud vad jag skrattade :) På lördag morgon gick vi på scandinaviens största äventyrsbad i örebro. Som för svenska mått är stort, men inte för turkiska mott. Så det var lite besvikelse här med, men vi hade kul i alla fall, förutom farliga rutschbanor som man kan slå sig i. Färden fortsatte mot Gränna där vi kollade in hur man gör polkagrisar och vi tog oss en tripp ut till Visingsö för att kolla runt, det är nog ända stället där man markerar ut vindkraftverk på en turistkarta om vad man kan se och göra.
Sista stoppet innan vi åkte tillbaka till Göteborg blev Ullared. Inte helt oväntat kanske om man vet hur mycket jag tycker om det stället. Det var första gången för Serkan, han tyckte nog inte det var nått speciellt. Men det blev en det shopping i alla fall :) dock väldigt lite för att vara jag, men det var tanken med.

Serkan åkte tillbaka till Karlskrona igår igen så han kan skriva klart sitt skolarbete.
Jag har var hemma på Björkö och packat om alla mina grejer som dräller överalt (från lägenheten) så att vi kan förvara dem bättre. Idag har jag dessutom monterat ner en säng i mitt rum.

Jag fick ett samtal idag från ett jobb jag har sökt på Öckerö, hon ville träffa mig för en intervju på tisdag. Jag blev väldigt förvånad, för på något sätt hade jag inte tänkt att vara här i krokarna just nu, men allt kan ju ändra sig och det är ju lika bra att gå och prata med dom.
Så eftersom jag helt plötsligt ska stanna kvar på björkö tills på tisdag så blev det bestämt att cecilia kommer hit och hälsar på mig :) ska bli jätte kul!

Resa, resa, resa

Som sagt så åkte jag ju till Jönköping i Torsdags för att hälsa på Marie och hennes fästman Joackim. Vi hade det himla mysigt, gick på marknad, gick på stan, fikade, hade filmkväll, festade och träffade folk. Det var väl en kort sammanfattning av torsdagen till söndagen i jkpg.

På söndag morgon åkte jag upp till Linnea och Tony i Stockhom. Linnea blev stor flicka och fyllde 22 år i söndags, vilket såklart firades med tårta, bullar och presenter precis som det ska vara :)
Efter allt onyttigt passade det ju bra med en shoppingtur i någon av stockholms alla gallerior.
Systern min har ganska nyss fått både körkort och bil

så det var ju klart att vi åkte runt i den fina lilla smurfen (bilen) när vi skulle ut på våra äventyr :)
När vi var i gallerian kom till och med våran lillebror förbi för att säga grattis. Han hade dessutom hittat på nåt konstigt med sitt hår.

gallerian stängde och vi åkte hem för att göra oss i ordning inför kvällens restaurang besök.

kan tyvärr inte uttala namnet på restaurangen, men den är väldigt mysig och man grillar sin mat själv i mitten av bordet. Det blev ju så klart lite dricka efter restaurangen med.

Födelsedagsbarnet fick en fin drink som brann :)

Måndagen fortsatte i shoppandets spår fast inne i stan denna gången. Det är inte nyttigt för plånboken att åka till stockholm, men väldigt kul så klart :)
Jag hade satt mitt alarm på mobilen på 2.45 mitt i natten för att jag skulle gå upp och buda på en tågbiljett till göteborg på morgonen efter. Efter mycket om och men med hjälp från Linnea, Tony och Serkan lyckades jag i alla fall få min tågbiljett, råkade till och med få två stycken. Men det gjorde inget för jag betalade bara 35kr för dom tillsammans :) vilket kap!

Så i dag mötte jag upp Serkan på centralen i gbg och vi drog ut till kära Björkö. Efter lite eftertanke bestämde vi oss för att vänta tills i morgon med att åka ut på våran lilla road trip.
Ska bli kul, hoppas vi får tur med vädret bara!

Då drara man till Jkpg!

Dagen är här, om en liten stund så tar jag med mig mitt pick och pack ner till tåget för att åka till Marie i Jönköping!
Jag va uppe med tuppen idag, pga att Serkan skulle till SFI i morse och jag inte kunde somna om. Men ganska skönt för jag har verkligen tagit det lugnt och tror inte att jag har glömt att ta med mig nått :)
Denna resan tar mig ju inte enbart till Jönköping, utan på söndag åker jag till födelsedagsbarnet i Stockholm. Linnea fyller år så jag tyckte det var mysigt att åka dit och fira henne. Känns som det va längesen nu. Efter Stockholm drar jag vidare till Götet :) där möter jag upp Serkan. Vi passar på att låna mammas/pappas bil nu när dom ska ut å resa, så att vi kan göra någon slags road tripp :) tror äntligen att vi nogorlunda har kommit fram till hur vi ska åka. Fast å andra sidan vill vi inte bestäma allt i förväg, men ha lite riktningar i alla fall, så får man se lite vad som händer på vägen :)
Alla dessa resor ska bli jätte roliga på sina egna sätt och det känns kul att ha allt precis framför sig nu :)