road trip!

Jag och Serkan kom hem från vår rundtur med bilen i måndags. Det har vart jätte trevligt!

Vi började med att åka till Hvets hus i Lysekil, det va mindre än vad jag kom ihåg, men det kan ju vara för att jag har blivit större med :) Efter Havets hus åkte vi till Nordens Ark och kollade på djuren, riktigt häftigt med tigern framför allt. Vi han inte så mycket mer denna dagen så vi åkte till en camping i Lidköpingstrakterna. Dagen efter blev det en tur till Läckö slott, vilket jag tyckte va bra och Serkan tyckte det va mindre bra (dom hade inte guidningen på eng). Vi hade svårt att bestämma oss vart vi skulle efter Läckö slott men efter mycket om och men hamnade vi på en camping i Karlsborg där vi satt och drack öl och snackade med några från irland, england och ungern tror jag det var. Dagen efter tog vi oss en tur till Karlsborgsfästning, vilket inte alls var som jag hade tänkt mig, så jag tyckte det var mindra bra medans Serkan föredrog detta istället för slotet. Färden gick sen vidare mot Örebro där vi bode på ett jätte fint hostel mitt i stan. Vi gick på bio på kvällen och kollade på the uggly truth, den var verkligen sevärd, gud vad jag skrattade :) På lördag morgon gick vi på scandinaviens största äventyrsbad i örebro. Som för svenska mått är stort, men inte för turkiska mott. Så det var lite besvikelse här med, men vi hade kul i alla fall, förutom farliga rutschbanor som man kan slå sig i. Färden fortsatte mot Gränna där vi kollade in hur man gör polkagrisar och vi tog oss en tripp ut till Visingsö för att kolla runt, det är nog ända stället där man markerar ut vindkraftverk på en turistkarta om vad man kan se och göra.
Sista stoppet innan vi åkte tillbaka till Göteborg blev Ullared. Inte helt oväntat kanske om man vet hur mycket jag tycker om det stället. Det var första gången för Serkan, han tyckte nog inte det var nått speciellt. Men det blev en det shopping i alla fall :) dock väldigt lite för att vara jag, men det var tanken med.

Serkan åkte tillbaka till Karlskrona igår igen så han kan skriva klart sitt skolarbete.
Jag har var hemma på Björkö och packat om alla mina grejer som dräller överalt (från lägenheten) så att vi kan förvara dem bättre. Idag har jag dessutom monterat ner en säng i mitt rum.

Jag fick ett samtal idag från ett jobb jag har sökt på Öckerö, hon ville träffa mig för en intervju på tisdag. Jag blev väldigt förvånad, för på något sätt hade jag inte tänkt att vara här i krokarna just nu, men allt kan ju ändra sig och det är ju lika bra att gå och prata med dom. 
Så eftersom jag helt plötsligt ska stanna kvar på björkö tills på tisdag så blev det bestämt att cecilia kommer hit och hälsar på mig :) ska bli jätte kul!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0