Resa, resa, resa

Som sagt så åkte jag ju till Jönköping i Torsdags för att hälsa på Marie och hennes fästman Joackim. Vi hade det himla mysigt, gick på marknad, gick på stan, fikade, hade filmkväll, festade och träffade folk. Det var väl en kort sammanfattning av torsdagen till söndagen i jkpg.

 



På söndag morgon åkte jag upp till Linnea och Tony i Stockhom. Linnea blev stor flicka och fyllde 22 år i söndags, vilket såklart firades med tårta, bullar och presenter precis som det ska vara :)
Efter allt onyttigt passade det ju bra med en shoppingtur i någon av stockholms alla gallerior.
Systern min har ganska nyss fått både körkort och bil



så det var ju klart att vi åkte runt i den fina lilla smurfen (bilen) när vi skulle ut på våra äventyr :)
När vi var i gallerian kom till och med våran lillebror förbi för att säga grattis. Han hade dessutom hittat på nåt konstigt med sitt hår.





gallerian stängde och vi åkte hem för att göra oss i ordning inför kvällens restaurang besök.



kan tyvärr inte uttala namnet på restaurangen, men den är väldigt mysig och man grillar sin mat själv i mitten av bordet. Det blev ju så klart lite dricka efter restaurangen med.

Födelsedagsbarnet fick en fin drink som brann :)

Måndagen fortsatte i shoppandets spår fast inne i stan denna gången. Det är inte nyttigt för plånboken att åka till stockholm, men väldigt kul så klart :)
Jag hade satt mitt alarm på mobilen på 2.45 mitt i natten för att jag skulle gå upp och buda på en tågbiljett till göteborg på morgonen efter. Efter mycket om och men med hjälp från Linnea, Tony och Serkan lyckades jag i alla fall få min tågbiljett, råkade till och med få två stycken. Men det gjorde inget för jag betalade bara 35kr för dom tillsammans :) vilket kap!

Så i dag mötte jag upp Serkan på centralen i gbg och vi drog ut till kära Björkö. Efter lite eftertanke bestämde vi oss för att vänta tills i morgon med att åka ut på våran lilla road trip.
Ska bli kul, hoppas vi får tur med vädret bara!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0