Istanbul!

Flyget till Istanbul gick bra, förutom att det var lite försenat. Serkan mötte upp och vi konkade med våra väskor till lägenheten som vi är inneboende i. Vår värdina heter Derya och är jätte trevlig. Hon har dock jobbat så vi har inte träffat så jätte mycket. Så småningom skall jag ta kort på lägenhetn så ni får se hur vi bor.
Igår tog vi det ganska lugnt, kolla runt lite, köpte mat och sånt. På eftermiddagen tog vi dock en promenad till Taksim och in till franska gatan, som är en jätte mysig gata fullt med restauranger, mys belysning och musik.

Idag kom en till tjej till lägenheten som också skall bo här, susanna från Taiwan, även hon är väldigt trevlig.
Vi visade henne runt lite, eftersom Derya jobbade så blev det vi som tog emot henne.
Sen blev det dags för Serkan att gå på en jobb intervju, håller tummarna.
Nu ikväll gjorde jag och Serkan tacos till oss alla som bor här, så nu är vi alla mätta och glada :)



Från vänster: Susanna, Derya, Serkan





Kommentarer
Postat av: Birgitta Persson

Hej! Jag googlade på "Inneboende i Istanbul" därför att jag har planer på att leva i Istanbul ca 1 månad (eller mer) nästa höst och söker en bostad.

Kan du förmedla kontakt med Derya??

Har du andra inneboende-kontakter om nödvändigt?

Hälsningar

Birgitta

2011-10-30 @ 17:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0