Stockholm

Var ett par dagarsen jag kom hem från stockholm nu, men har haft fullt upp så jag har inte hunnit att skriva om det. Men nu är det dags :)
Jag och Cecilia möttes på stockholm central förra torsdagen för att vara i stockholm ända tills på tisdagen.
Eftersom vi var framme strax innan tolv på kvällen så åkte vi så fort vi kunde till lägenheten och bädade ner oss i sängarna. Det är slitsammt att jobba en hel dag och sen sitta på ett tåg i 5 timmar, men på det sättet så hade vi ju hela fredagen också.
På fredagen träffade vi Linnea en stund innan hon skulle jobba, alltid så roligt att träffa henne :) Nu kan man till och med se magen lite gran när hon har en tajt tröja på sig, det var på tiden :)
Tror inte vi gjorde så mycket mer på fredagen förutom att gå på stan och shoppa :)
På lördagen gick vi till morderna museet på Cecilias initiativ, jag kan inte påstå att jag är en person som varken förstår eller uppskattar konst speciellt mycket, speciellt inte konstig konst. Detta besöket gjorde mig inte mer intresserad av det heller, men nu vet jag ju i alla fall att jag inte behöver gå dit igen :)


På väg till museet, cecilia framför slottet


Lite konst utanför museet, tyckte nog detta var det mest intressanta med hela besöket :)

Efter museet gick vi till gamla stan, mycket mysigt att strosa runt på gatorna där och sätta sig ner för att ta en fika.


Fika i gamla stan

På kvällen hade vi biljetter till RAW, det var verkligen gör kul, verkligen värt att gå på om ni är i stockholm :)


Kodjo Akolor står på scen

Även på söndagen blev det shopping :) sen gick vi till cosmonova, både jag och Cecila tyckte att det var otroligt goa stolar där och vi var så trötta att vi båta två råkade slumra en del under filmen, inte bra men väldigt skönt :)
Vi hade även köpt biljetter till den nya filmen i rymden finns inga känslor, jag tycker att det var en väldigt mysig och underhållande film, men kanske en film som man mer ser hemma i soffan än på en biograf.
Efteråt svängde vi förbi Linnea på jobbet, hon hade ganska mycket att göra men vi satte oss ner med var sin cider och underhöll oss själva förutom de små stunder Linnea kunde sätta sig med oss.

På måndagen var Linnea ledig och hon var våran hela dagen :) Eftersom hon och Tony har köpt ny lägenhet så var vi ju jätte nyfikna på den och åkte dit, dom har verkligen gjort ett bra köp, en jätte fin lägenhet, tror verkligen att dom kommer att trivas :)
Sen drog Linnea med oss till Ikea, som tydligen är världens största ikea, vi såg dock inte allt av den.
Efter lite slappande i lägenheten igen så åkte vi till favvo restaurangen i Stockholm, Murasaki, där har dom grillar mitt i borden så om man vill (vi vill alltid) så kan man grilla sin egen mat, som serveras med ris, grönsaker och en fantastisk god soja (eller vad man nu kallar det). Det är både roligt och väldigt gott.


Linnea grillar :)


Mätta och glada




Sen blev det tisdag, dagen vi åkte hem på. Men våra tåg gick inte förän på eftermiddagen, så vi packade ihopp oss, städade lägenheten och åkte in till stan med allt pick och pack, låste in väskorna på centralen och drog oss bort mot gamla stan igen för att strosa runt lite. Blev till och med en pizza för att mätta våra magar innan vi begav oss till centralen igen för att åka hem åt var sitt håll!
Var en väldigt trevlig vistelse i Stockholm.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0