På resande fot

I tisdags förra veckan åkte jag och Serkan till att börja med till Helsingborg, hem till Cecilia. Alltid lika trevligt att träffa henne. På onsdagen tog vi alla tre färjan över till Helsingör, det började bra med fint väder när vi var på färjan, men efter att ha varit i Danmark i kanske 10 min så började det regna, och det höll i sig ganska bra resten av besöket. Så vi tog skydd inne på några olika pubbar istället.
På torsdagen regnade det med och haglade något enorm mycket. Cecilia jobbade, så jag och Serkan tog oss en promenad i haglet ner till stan och fikade. På kvällen blev det bio -eat, pray, love. Jag blev sjukt sugen på att resa när jag såg filmen.

På fredagen fortsatte vi vår resa mot Malmö, till Conor och Sofia. Roligt att träffa dem igen, förutom att det var lite nojigt att vara i Malmö när det går runt någon galen människa som skjuter utläningar. Men vi klarade oss helskinnade hela tiden i alla fall :)



På lördagen hade Conor match som vi tittade på. Irländsk fottboll och australiensk fotboll i ett, ett mycket märkligt spel, där dom ibland sparkar på bolen och ibland kastar bollen, dessutom kan man göra mål på tre olika sätt.
Kvällen fortsatte med god mat och drinkar, förfest och sen puben.
På söndagen åkte vi vidare till Karlskrona, men innan dess han vi med att både gå till västra hamnen på promenad och sen käka pizza, så klockan var runt fem snåret när vi väl gav oss iväg.


Man kan göra mål som vanligt i målet, men även kasta i stolparna som skjuter upp från målet
eller få in bollen inom de små pinnarna som är jämnsides med målet. Alla mål har olika poäng.



Hejarklack


En stolt vinnare


Senare på kvällen


I karlskrona blev vi inhysta av gulliga Fatou. Det var jätte kul att få träffa henne igen eftersom vi inte har setts så mycket på senaste tiden. Sen är det ju alltid väldigt roligt att vara i Karlskrona me, lite som att komma hem.
Måndagen spenderades mest på olika fik för att träffa lite olika människor. För omväxling skull hade vi till och med väldigt härligt väder i Karlskrona. På tisdagen träffade vi Sofia igen som kom för att träffa en lärare på BTH. Vi kollade in den nybyggda delen av skolan, vilket jag inte alls blev speciellt imponerad av och sen blev det promenad längs vattnet, mysigt! Resten av dagen gjorde vi nog inget vettigt tror jag.


BTH´s nya byggnad, syns inte med den har väldigt fin utsikt över vattnet


Syns kanske inte så bra, men det har byggt en "tunna" där dom har den
nya receptionen, jätte ful och passar inte alls in.



Något som jag däremot tyckte om var biblioteket som dom också har gjort om i.


Härlig promenad

I onsdags var det dags att lämna Karlskrona, på vägen hem till götet tog vi oss en avstickare först för attt hälsa på Amra. Dom har ju blivit husägare, så det var ju såklart väldigt roligt att kolla in den nya bostade med. Riktigt roligt att få se hur stor Amina har blivit med, hon är så himla söt!
Efteråt bar det av till Ullared :) Jag var dock väldigt duktig och slösade inte bort allt för mycket pengar.
Efter några timmar på Ullared så blev det dags att röra sig mot Göteborg.
Jag hade turkiska lektion på kvällen så vi han lagom till den innan vi landade på Björkö.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0