Hemma igen

Nu är jag tillbaka i Sverige igen, fast det känns iget kul alls. Vill bara åka tillbaka till min älskling igen! Men nu sitter man i denna j-vla skiten igen utan att veta när jag får se honom nästa gång.
Borde kanske vara glad eftersom jag har vart hos honom i två veckor, men dom två veckorna försvann lika fort som om det bara hade vart två dagar. Allt är så bra när jag har Serkan i närheten, varför kan det inte bara vara så hela tiden? Varför måste det vara så orättvist?
Allt känns så tomt och tråkigt just nu fast att jag har massa fina vänner en härlig familj och ett jobb att gå till,
men det räker inte!

Nä, ska försöka rycka upp mig lite och berätta om veckan i Istanbul istället!
Efter helgen i Ankara åkte vi vidare till Istanbul där vi hade bokat in oss en vecka på hotel Pera Tulip.
Ett jätte fint hotel precis i min smak :)
Stort sett hela dagarna så turistade vi, blir nog tråkigt att rabbla upp allt vi har vart och tittat på, men jag lägger in lite bilder från en del grejer i alla fall.
Efter att promenerat runt hela dagarna gick vi oftast ner till hotelets relax avdelning, där vi bubblade i poolen, tog ett turkiskt bad och bastade i mint bastu. Väldigt härligt!

Efter att ha varit i Turkiet nu i två veckor så måste jag allt säga att jag tycker väldigt mycket om det landet.
Det är väldigt olikt Sverige, men ett väldigt charmigt land och jag vill definitivt åka dit igen!



I Ankara, Atatürk Mausoleum


Inne i Ayasofya, vrid handen ett helt varv och önska dig något


Framför blue mosque


Inne i blue mosque


Basilica Cistern


Inne i Grand Bazar


Innan


Och efter klippning, lite skillnad



uppe i Galata Tower, fantastisk utsikt


röka vattenpipa och spela backgammon, soft!


Minia Turk, ett ställe med massa kända turkiska byggnader i miniatyrform


Franska gatan




Kommentarer
Postat av: Annika

OJ!va långt hår du hade!men du e super fin i det korta!

2010-04-24 @ 04:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0