Going Ankara

Inan vi åkte iväg till Ankara igår så stanade vi till hos Serkans moster för att säga hej då eftersom jag inte kommer att träffa henne mer denna resan. Hon gav mig en sjal, så himla snällt!
Hon tar hand om Kerem (Serkans syterson) på dagarna, han tycker inte om när Serkan pratar engelska och när Serkan gör det så håller Kerem för hans mun och säger att pojkar pratar inte engelska, pojkar leker. Han är så himla söt, dock blyg inför mig.

Sen bar det av till Ankara i alla fall, på vägen stannade vi vid en sjö. Det var jätte fint där, verkligen lugnt och fridfullt. Synd att det inte var lite bättre väder bara för i sånna fall hade vi haft picknick, men det var för kallt för det.
Efter att ha kommit fram och tagit det lugnt en stund gick vi ut och satte oss på en pub med live musik, turkisk live musik. Hade jätte trevligt, hade bara vart kul om jag med hade kunnat sjunga till musiken som resten av puben gjorde! Men men, man kan ju inte alltid ha allt.
Vi beställde in "rör" med öl. Ett rör med 3,5 lite öl i som det satt en tapp på typ. Kul när det är anorlunda.
Synd bara att jag glömde ta med mig kameran ut.

Nu väntar jag bara på att folket ska börja vakna till liv igen så denna dagen med kan börja.


Vid sjön


Det är fantastiska vyer längs med motorvägen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0