Semester!

Nu har jag mina andra och sista semestervecka för sommaren.
Har dock inte blivit så mycket båtåkande trotts det fina vädret. Var i och för sig ute med brorsan och hans båt (och lite annat folk) i måndags och solade, badade och bara hade det gött.
Mamma och pappa sålde även sin båt i måndags, sen den har det ju vart svårt att åka med.
Så igår så köpte de en ny båt i Falkenberg, och vilken affär är det som inte ligger allt för långt från Falkenberg? jo Ullared så klart, och eftersom jag lovat att köra hem bilen medans mamma och pappa tog båten hem så kom mamma med den briljanta iden att jag kunde ju ta med mig nån kompis och ta en sväng förbi Ullared på hemvägen, sagt och gjort så blev det så :) hitta en hel del fina saker, dom hade mycket fina sommarkläder där nu, men tyvärr så var det väldigt urplockat i storlekarna (eller så var det kanske bra att det var det för ekonomins skull).
Mitt i handlandet ringer mamma och säger att båten har stannat utan att få igång den igen :(
Så på vägen hem så fick vi ta oss en sväng förbi den hamnen de hade fått in båten till så det fick åka med oss hem igen.
Idag har jag vart nere och badat och solat, man kan ju inte säga på stranden eftersom det inte finns nån sand där, vad säger man igentligen då, badplatsen?
jag tyckte att det var kallt i vattnet, men jag var ändå i två gånger, så jag tycker nog att jag var lite duktig i alla fall.
Imorgon pratar dom om dåligt väder, så jag funderade på att baka bullar, men vi får se hur det blir.
Kanske får köra bil i morgon med, det kommer en reparatör till båten i morgon och om mamma och pappa ska köra hem båten i morgon i stället så blir det nog så att jag kör hem bilen.

Just nu sitter jag och väntar och hoppas på att Serkan ska komma online, men det verkar lite dåligt på den fronten. Men jag har ju i alla fall fått ett sms av honom, man får vara glad för det lilla.

Hoppas ni alla har det härligt i det fina vädret i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0