Malmö

Jag älskar verkligen sommaren, sitter just nu ute i solen och har det gött medans jag skriver här!
Jag är dessutom hemkommern från Malmö för ett tagsen, vilket har vart jätte trevligt, tack Sofia!
Så jag tänkte dela med mig av mina dagar där med er :)

Jag åkte dit i tisdags, allt gick bra förutom lite försening av tåget ända tills vi kom till Lund, där säger tågföraren att alla som ska till Malmö får gå av där och ta ett annat tåg resterande väg. Så alla vi som skulle dit gick av tåget och stod och va allmänt förvirrade utan att veta vilket tåg vi skulle ta till Malmö, jag orkade inte stå där å hänga så jag tog tag i saken och leta upp första bästa tåg som gick dit och gick på, har ingen aning om det var så jag skulle ha gjort, men jag kom ju fram i alla fall och det var ju det som var huvudsaken.
Framme på centralen stod Sofia och väntade på mig som hade hunnit med en extra shoppingtur pga mina förseningar. Vi tog bussen hem till henne och lasta av mina grejer, gjorde tacos *mumms*, sen gick vi ut på promenad mor ribban som är en strand, där var det gameldans för den som kände för det, men får nog allt erkänna att det var mest gråa hår på dansgolvet, vi satte oss i gräset och åt jordgubbar och tittade på :)
Sedan fortsatte vi promenade bort mot västra hamnen, vilket var ett riktigt schyst ställe, nybyggt med uteserveringar, badplats, beach pub, och platser man kan sitta på utmed vattnet och ha det gött.


Sofia på ribban, med västra hamnen och turning torso i bakgrunden




Vi satt även ute på västra hamn och pratade och lyssnade på musik som andra hade med sig.
Plötsligt händer det nåt oväntat, en fågel bajsade på Sofias rygg, inte så mysigt. Himmla tur att jag hade en våtservett i väskan :)

Vi hade stora planer på onsdagen med att sola, bada och grilla. Men allt gick i stöp eftersom det var jätte molningt och blåsigt. Så vi begav oss ut på stan istället, det var inte så dumt det heller. Vi tog oss en sväng förbi Max *me like* och upptäckte nåt riktigt smidigt. Det fanns ett par oranga automater, vid närmare granskning insåg vi att det var för att göra en snabb beställning och betala, sen var det bara till att traska till express disken och hämta upp maten, gick hur snabbt och smidigt som helst, dessutom behövde vi ju inte så i den långa kön som fanns :)



Sofia inne på Max framför express maskinerna :)


Efter att ha blivit proppmätta så begav vi oss ut till västra hamnen igen för att äta efterrätte, dom har väldigt goda glass cafeer där (Serkan i think even you would like that ice cream). På vägen dit möter vi en tjej som undrar om vi vill ha ansiktsvård, vi blir väldigt tveksamma och undrar vad haken är, det kommer fram att hon säljer Mary Kay grejer och vi behöver inte köpa nåt utan bara komma och få lite hudvård.
Vi bestämde oss för att vi sklle äta glass först sen gå till henne.
Och tro det eller ej, hon var hur gullig som helst och nämnde inte över huvud taget någonting om att köpa nåt, väldigt skönt! Men som jag viste att hon skulle göra så fick vi gärna höra av oss till henne om vi vill ha ett homeparty, men det kändes inte påtvunget på nåt sätt, jätte skönt. Dessutom var det ett väldigt roligt avbrott i våran dag :)


fantastisk god italiensk glass


Dagen fortsatte och vi promenerade hemmåt och satte oss ute på deras utegård och drack cider, spela spel och va onyttiga :)





Vi/Sofia kom äntligen på vad +46 står för på ciderburkarna, det är ju riktnummret till sverige!
alltså blir det ju svensk sommarcider :)
Skönt att ha den gåtan löst, nåt som jag har funderat mycket på till och från.

Kvällen fortsatte inne och vi hamnade framför youtube och kolla på massa klipp från gamla barnprogram samtidigt som en flaska vin korkades upp.
Det är otroligt vad mycket roliga barnprogram man har sett genom åren! Nostalgi!


Imorse hade vi bätte tur med vädret, så vi gick till Ribban för att sola.
Det sluta till och med, med att jag fick mitt första dopp för året. Bättre sent än aldrig :)






Sen bar det av till götet igen.


Detta är nog det längsta inlägget jag någonsin har skrivit, så jag hoppas ni tyckte det var trevligt att läsa :)
Kan ta tid innan jag blir så här ambitiös igen!


För att göra ett litet tillägg så skickade jag tillbaka frågeformuläret  som jag fått av migrationsverket i tisdags.
Så nu får vi vänta och se om dom kommer att ta ett beslut eller om de vill veta ännu mer saker om oss.
Tack mina gulliga vänner för att jag får använda er som referenser!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0