drottningen av det turkiska språket...

I onsdags började jag en kurs i turkiska för nybörjare. Allt började väldigt bra med strömavbrott i 30 min.
Vi är en grupp på 8 st med allt från de som är gifta med turkar, byggt hus i turkiet och till de som bara tycker om landet väldigt mycket och därför vill lära sig språket.
Första lektionen gick bra, jag kunde det mesta sen innan :) kommer definitivt att bli svårare framöver. Men förhoppningsvis så har jag lärt mig en del i slutändan i alla fall.

Idag har Marie och Jocke från jönköping vart här över dagen :) alltid lika kul att träffas, trotts att vi var ganska sega (marie och jag i alla fall). Tiden går fort när man har kul och helt plötsligt vart det mörkt och hela dagen hade gått innan man han blinka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0