Cecilia besök :)

I söndags kväll kom Cecilia hela vägen från Helsingborg för att förgylla mina lediga dagar :)
Jag hade jobbat hela dagen på söndagen och var helt slut när Cecilia kom, så det blev en väldigt lugn kväll me lite snack bara, vilket inte e så dumt det heller.
På måndagen däremot åkte vi in till stan och shoppade lite, mest cecilia :) Efter bara tre affärer tycker vi det blir dags för ett fika besök hos Vanja som hade bakat brownies :) Mycket trevligt! Därefter belv det en promenix tillbaka in till centrum, planen var att vi skulle gå till lite till affärer, men klockan tickade på och våra magar började kurra så vi gick raka vägen till en väldigt mysig tapas restaurang (MiCasa) istället.
Jag och Cecilia har för det mesta väldigt otur med vädret när vi skall träffas, och utan undantag så var det så denna gången med. Vilket brukar sluta med att vi blir besvikna för vi alltid planerar att vi ska sitta på uteserveringar.
Så denna gången planerade vi inget sånt, dock så kunde det ju inte låta bli att regna för det.
Men vi satt i alla fall en lite stund på MiCasa´s uteservering och drack vin/cider medans vi väntade på maten, då det blev dags att gå in. Efter god mat gick vi till avenyn och satt på inglasad uteservering (tur att dom finns) och tog en cider till :) Vi skulle även gått till ytterligare en inglasad uteservering men personalen var inte alls serviceminded så vi sket i det och åkte hem istället.
En alldeles lagom dag i Göteborg :)

På tisdagen åkte Cecilia hem, men inte förän vid 19.40, så vi hade ju hela dagen på oss.
Började med att vi åkte in till stan för att fortsätta på shoppingen, belv en lagom lång runda. Vi fick i oss lite mat sen bar det av till bergakungen för bio. Vi såg Bröderna Karlsson, jag hade inte äns sett trailen på filmen så jag hade inga förväntningar alls förutom att Vanja hade sagt att den var bra.
Och det kan jag verkligen hålla med om. Jag hade så himla mycket olika kännslor i mig när jag såg filmen, men det var nog mest frustration (på ett bra sätt) och skratt, en helt makalös film, värd att se!
Vi hade en timme på oss innan Cecilia skulle hoppa på bussen hem igen och kom efter lite om och men fram till att vi skulle vara lite turistiga och åka Göteborgs Hjulet som är vid lilla bommen. Kan väl inte direkt påstå att det var något sensationellt, men det var trevligt i alla fall :) Fick även veta att hjulet är hälften så högt som london eye.

Har haft väldigt kul och som tur är dröjer det inte så länge tills jag får träffa denna goa tjejen igen, men då kommer vi att befina oss i stora staden Stockholm. Vem vet vad vi kan hitta på där :)



Cecilia



På avenyn



Väntar på att få åka i hjulet



Utsikt




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0