lumpen och greencard

Serkan åker in i lumpen i morgon :( Men för att vara lite positiv i alla fall så fick han den korta perioden på 6 månader, vilket känns väldigt bra i allt det jobbiga. Jag har fortfarande inte fattat att det verkligen gäller i morgon.
Det är så konstigt, att inte få ha den vanliga pratstunden varje dag, inte äns att kunna skicka sms till honom.
Men det är ju trotts allt Serkan som kommer att ha det jobbigast av oss två.
Jag bara hoppas av hela mitt hjärta att han kan få ledigt lite i sommar så att jag kan åka ner till Turkiet och träffa honom. Jag vill, jag vill, jag vill!!!!!!!


En annan glad nyhet är att Serkan har fått greencard i danmark, vilket innebär att han kan komma till Sverige med en gång han har gjort färdigt lumpen :) ett steg i rätt riktning.
Vi söker ju även uppehållstillstånd för honom i Sverige och han har vart på intervju på svenska ambassaden i Istanbul som vi tror gick bra, nu väntar vi på att dom ska skicka papper till mig så att jag med får komma på en intervju här i Svrige. Men det är ju ingen brådska, han kan ju inte komma innan 6 månader i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0