Onsdag

Igår blev det en heldag på stan med Serkan, hade trevligt fast det e himla kallt ute nu för tiden.
Det blev taco buffe, luffande i stan, gå på cafe och mot kvällen gick vi på bio och såg Soraya M.




Tyvärr så var det knappt något engelskatalnde alls i filmen, så jag satt och översatte nästan hela filmen för Serkan.. haha.. vet inte om jag hade förstått något själv av allt jag försökte översätta, men genom en blandning av min översättning och att han förstog en del från undertexten tror jag att det gick ganska bra i alla fall. Men antagligen inget vi tänker göra om, kan ana att det va lite smått irriterande för alla andra när jag satt och viska hela tiden.
Det var en hemsk film, helt absurt att sånt fortfarande händer i världen.
För er som inte vet vad den handlar om, så är det en kvinna som blir anklagad för att vara otrogen, vilket hon inte var och blev sen dömd till att bli stenad till döds. usch!




Kommentarer
Postat av: Lizette

Fy, sådana hemska filmer mäktar jag inte med. Sist vi var på bio såg vi Tarantinos nya, med Mr. Pitt i (kommer inte ihåg vad den heter) : ) Himla bra var den iaf.

2009-10-23 @ 10:43:30
URL: http://thisisliz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0