Uppdatering

Var några dagarsen jag uppdaterade här nu.
För att fortsätta berätta om vad jag gjorde på valborg efter att jag hade vart ute i solen och haft det gött tog jag mig en promenad in till stan för att få mig lite valborgskänsla i alla fall, det var tal och manskör på stortorget, men jag klarade inte riktigt av att stanna hela tiden för det blåste något fruktansvärt mycke och eftersom det är vår så hade jag inte riktigt tillräkligt mycke kläder för det.



Fredag var det jobb större delen av dagen, men på eftermiddagen hade jag och några från jobbet bestämt att vi skulle grilla, va riktigt trevligt :) satt i studentviken, grilla och drack cider :) gott!
När solen gick ner gick vi till minerva där Serkan bor, han bjöd på absint. Det enda jag tycker om med absint är att man sätter eld på den, det smakar ju satan.





Jag har kommit fram till att jag verkligen inte passar som lärare, är sjukt dålig på att förklara saker. Nu syftar jag ju så klart på att jag försöker hjälpa Serkan med sin svenska, vi har läset en bok om gustav vasa igår och idag (hans läxa).

Jag har blivit lite solbränd insåg jag för en stundsen, ser ju så löjligt ut. Vi var ute på långö idag och hade det gött! Serkan spela volly boll, vilket jag inte kunde på grund av fel sorts kläder, så jag spela golf istället. Dom höll på att måla minigolfbanorna, men eftersom vi hade med egen boll och klubba så blev det egengjorda banor istället (man kan göra mycket saker med några skor och lie fantasi), va himla kul faktiskt, va riktigt duktig i slutet :)

Nu skall jag snart hoppa i bingen, jobbar i morgonbitti kl 7.
sov gott och dröm sött!!

Kommentarer
Postat av: vanja

det va nog min morfars kör.. usch va jag saknar honom. men va kul att dom fortfarande valborgs-sjöng. morfar lyssnade nog från himlen..

2009-05-04 @ 11:01:18
URL: http://kakorochbarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0