Julbak!

Idag har det varit julbakat hela dagen hemma hos Vanja :)
Börja vid 12 tiden med att baka pepparkakshus, då var även Serkan med. Självklart gjorde vi mycket fina hus.
Jag lyckades även med att bränna mig ganska ordentligt på det smälta sockret, så nu har jag en stor brännblåsa på mitt finger, usch.
Efter pepparkakshus bygge och dekoration, (gjorde även stor hjärtan med dekoration på)
gjorde vi lussekatter, efter att degen var gjord och den inte hade jäst insåg vi att jag missade hälla i resten av mjölken. Men det ordnade vi till och tillslut blev det stor (lite större än planerat) men goda lussekatter.


Serkan och Tristan


Precis innan jag bränner fingret, försöker sätta ihopp en skorsten,
sluta med att vi inte fick nån skorsten på huset.


Såhär blev huset


Fina hjärtan


Fler fina :)


Vanja mitt i lussekatt baket :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0