Hemsedal

Efter väldigt mycket om och men så bokade vi äntligen en stuga i Hemsedal torsdag-söndag 17-20 december.
Efter änu mer om och men så beslöt sig Mikael för att följa med oss. Vi blev bara tvugna till att vänta på att han skulle till tandläkaren, men efter det så bar det av. woohooo!!
Precis innan Oslo insåg vi att ladaren till gps´en inte funka och batterierna tog slut, vilket innebär att vi hade den kringel krokiga vägen kvar som är svårare att hitta utan gps, panik, vad gör vi nu!!! Stannade vid första bästa mack, mikael hade som tur var en grej med som fick den att fungera igen, phuu :)

Väl framme var stugan jätte fin, enda klagomålet (om man nu får ha det) var att det var sjukt kallt i mitt och Serkans rum, typ ingen isolering och med -25 grade ute. mindre nice.
Det var den norska damen i receptionen i vårt hus som informerade oss på morgonen att det var -30 grader ute, vi trodde att vi hade hört fel, att hon kanske sa -13 grader, ända tills hon visade oss termometern utanför huset. Helt otroligt men den visade på minus trettio grader. Det var en fantastiskt fin dag, målnfri och vindfri, men kan kunde inte göra många åk i backen innan det var dags för att gå in någonstans och värma upp sig igen.
Resten av helgen var det i alla fall något mildare väder med härliga pister :) och vi hade det himla trevligt tycker jag!

Jag tankade bilen lite dagen vi skulle åka hem, när jag öppnar luckan insåg jag att jag hade glömt att skruva på locket till tanken förra gången vi tankade, suck så typiskt.
Men helt otroligt nog stannade vi på macken där vi hade tankat innan och frågade efter det och visst hade dom mitt lock, vad glad man kan bli för små saker :)

Här kommer lite bilder med



jag ser det snöar :)


kallt


vårt favvo hak


första åket :)


Serkan, tomt i backarna :)

avslutar men en fin bild på hur det såg ut utanför där vi bodde, mysigt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0