Skadad

Serkan har lämnat in sitt sista arbete i skolan. Känns skönt, nu kanske man får se lite utav sin pojkvän igen :)  Han har mer eller mindre bott i skolan den sista veckan, och då merar jag det verkligen. Jag har haft sängen aldeles för mig själv hela nätterna, han kommer hem på morgonkvisten nån gång, sover ett par timmar, äter och går sen tillbaka till skolan igen. Fatta inte hur han klara av det, men å andra sidan va han väl mer eller mindre tvungen om han skulle hinna klart med rapporten i tid.

Jag har bara en vecka kvar på sjukhuset nu, känns faktiskt jätte tråkigt. Har haft en jätte bra sommar på ortopeden, kommer helt kart att sakna det. Kan dock inte påstå att det kommer bli helt fel med lite ledigt ett tag nu. Har redan börjat planera en liten resa för att träffa vänner och familj :) Ska bli jätte kul!
Sen får vi väl se om det blir nått resande för mig och Serkan när han är klar med sin redovisning. Men just nu verkar det som vi inte kan lämna sveriges gränser, möjligtvis norge eller nåt sånt då, där man inte behöver visa nåt pass.

Jag har börjat läsa en bok som heter Skadad av Cathy Glass som är oerhört gripande (en sann historia) ,
har inte läst så jätte mycke än, men det är verkligen en bok som man inte vill läga ifrån sig.
Den handlar om en flicka som heter Jodie som har vart i fler fosterhem de senaste fyra månaderna men hon blir runt flyttad pga hennes betende som inte familjerna kan hantera. Till slut hamnar Jodie hos Cathy Glass och hennes familj, Cathy har bestämt sig för att ta hand om denna flicka med sin mörka bakgrund (som jag inte har fått reda på något om än) och ge henne ett trygt hem och kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0